Bestilling
Når du handler hos P. Schack Aps, skal du afgive en række oplysninger, såsom navn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Disse oplysninger er nødvendige, fordi vi selvfølgelig skal vide, hvor vi skal sende varerne hen, men også for at vi kan kontakte dig, hvis der er problemer med din ordre i form af udsolgte varer eller lignende.
Hvis du har spørgsmål til brugen af webshoppen eller varerne, er du altid velkommen til at kontakte os på e-mail eller telefon.
Generelt tager vi forbehold for udsolgte varer, samt tastefejl vedr. pris og vægt. Enkelte komponenter kan variere lidt mht. design.
Betaling
Når du bestiller varer hos P. Schack ApS, kan du vælge at betale din ordre på en af følgende måder:
Bankoverførsel
Hvis du vælger betaling via bankoverførsel, afsendes dine varer, når vi modtager betalingen. Hvis ikke betalingen er modtaget senest 5 bankdage efter bestilling, bliver ordren annulleret. Kontooplysningerne til brug ved betalingen vil fremgå af din ordrebekræftelse.
Betalingskort
Hvis du betaler med betalingskort, trækkes pengene på din konto, når varerne afsendes. Selve betalingen foregår, for at sikre dine data, via en sikker forbindelse til PBS (Nets).
Hos P. Schack Aps kan du betale med følgende kort: VISA Dankort eller MasterCard.
Eller betale kontant ved afhentning.
Herudover er det også muligt at betale med MobilePay.
Levering
Ordrer hos P. Schack Aps leveres med et fragtfirma, som vi vælger, men som udgangspunkt GLS, alt afhængigt af ordrens omfang, til den ønskede leveringsaddresse. Du vil i bestillingsprocessen kunne vælge mellem de, for din ordre, tilgængelige leveringsformer.
Normalt ekspederes din ordre i løbet af en til to hverdage, efter vi har modtaget betalingen. Hertil skal lægges den forsendelsestid, der er som følger: Normalt fra dag til dag – selvfølgelig under forudsætning af, at varerne allerede ligger på vores lager. Hvis ikke, skal vi købe vi dem hjem fra vores leverandør, inden vi kan sende varerne til jer, og derfor bliver leveringstiden til jer lidt længere.
Nedenstående gælder for hele Danmark (dog undtaget ikke brofaste øer) og kun for ubehandlede smedejernsdele, samt automatik og mindre dele. Det vil sige, at hvis det er et færdigt produkt, såsom en låge, et hegn eller en port (for eksempel), så laves der et tilbud på fragten.
OBS! P Schack Aps har ret til at annullere en ordre eller justere prisen i samråd med kunden – hvis der er en fejl på priser i webshop, eller der er ekstreme prisstigninger som følge af meget ustabile forhold som Corona, krig og lignende.
Fortrydelsesret
Vi opfordrer jer selvfølgelig til at checke og kontrollere, at I har bestilt det rigtige, inden I klikker på Køb knappen. Dette vil minimere risikoen for, at I får tilsendt nogle varer, som I ikke vil have alligevel.
Skulle det alligevel ske, at I fortryder jeres køb, skal I vide, at bestillinger hos P. Schack Aps er omfattet af reglerne om fjernsalg i dørsalgsloven. Det betyder, at I som kunder har 14 dages fuld returret.
Hvis I ønsker at gøre brug af returretten, skal dette meddeles os hurtigst muligt efter modtagelsen.
Når I returnerer de købte varer, skal det ske i samme stand og antal, samt i samme emballage. Dette gælder kun for varer bestilt og leveret direkte fra webshoppen. For varer, der er specielfremstillet/tilpasset eller taget hjem på din bestilling, er der ingen returret.
Det gør vores arbejde meget nemmere og fremmer dermed tilbagebetalingen, hvis I på følgeseddelen angiver fakturanummer, eller I ligger en kopi af fakturaen i pakken.
Inden returnering skal dette meddeles først.
I er på ingen måde forpligtet til at angive nogen grund til returneringen, men vi vil sætte pris på det, hvis I alligevel gør det. Uden tilbagemeldinger fra vores kunder er det svært for os at vide, hvor vi skal sætte ind for at forbedre vores sortiment eller service.
Ved fortrydelse af købet får I refunderet hele det fakturerede beløb, eksklusiv fragt og eventuelle gebyrer. Forsendelsesomkostninger i forbindelse med returneringen betales af kunden.
Tilbagebetaling af købssummen sker som en bankoverførelse, og I skal derfor oplyse jeres pengeinstituts navn og jeres registrerings- og kontonummer. Vi overfører så vidt muligt pengene til jeres konto inden for 5 arbejdsdage, efter at vi har modtaget varerne fra jer.
I skal returnere varerne i den originale emballage, og det er jeres ansvar at sørge for, at varerne er forsvarligt beskyttet under transporten. Vi anbefaler jer derfor, hvis I er i tvivl om I ønsker at beholde det købte, at I gemmer kassen og anden emballage.
Varen skal returneres til vores adresse: Over Hadstenvej 29, 8370 Hadsten.
Reklamation
Man har 24 måneders reklamationsret på ordre hos info@pschack.dk . Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd.
Man skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at man har opdaget manglen ved varen. Hvis man reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig.
For at anvende sin reklamationsret, skal man kontakte info@pschack.dk , for at aftale hvad der skal ske efterfølgende. Det kan være nødvendigt at varen skal sendes til nærmere eftersyn. Dette aftales alt efter situationen. Der vil blive bekræftet via mail omkring det aftalte forløb.
Klageadgang:
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Info@pschack.dk
Fortrolighed
P. Schack Aps vil aldrig sælge, eller på anden måde gøre oplysninger om sine kunder eller besøgende tilgængelige for tredjemand. Dog er der et enkelt forbehold! Ved kriminelle forhold, såsom kreditkortsvindel, vil IP-adressen blive videregivet til politiet, sammen med en anmeldelse herom.
I forbindelse med dit besøg på P. Schack Aps hjemmeside bliver der automatisk registreret en række forskellige oplysninger. Disse oplysninger er anonyme og kan ikke bruges til at identificere dig. Oplysningerne bliver opsamlet af 2 grunde: For det første hjælper det os med løbende at forbedre webshoppens brugervenlighed, og identificere og løse problemer, og for det andet, så bruger vi disse data til at udarbejde statistikker til internt brug. Disse oplysninger omfatter, men er ikke nødvendigvis begrænset til:
• Hvilket land den besøgende kommer fra
• Hvordan de besøgende finder vores side
• Hvilken browser de besøgende bruger
• Hvilken skærmopløsning de besøgende har
• Hvilken side den besøgende kommer ind på
• Hvilken side den besøgende forlader sitet fra
• Hvor lang tid den besøgende bruger på siden
• Hvor mange sider den besøgende ser